Transparency Portal

In this space the Patronato Insular de Música, as a Public Sector entity, makes information available to the public whose knowledge is relevant to ensure the transparency of the activity carried out by this Autonomous Organization.

Its objective is to respond to society's demand for information in accordance with the obligations defined by Law 8/2015, of April 1, on Island Councils, Law 12/2014, of December 26, on transparency and access to public information and Law 19/2013, of December 9, on transparency, access to public information and good governance, which is marked by the responsibility and commitments defined in the Code of Good Governance of the Excmo. Cabildo Insular de Tenerife, in which the Island Corporation incorporates the foundations of the Open Government model, which establishes the principles of transparency, participation and collaboration with citizens as pillars guaranteeing its operation, in order to strengthen the democratic system and improve its quality, giving greater legitimacy to public decisions and actions.

Annual transparency reports

La legislación en materia de transparencia permite a los ciudadanos que se pueda ejercer el derecho de acceso a la información pública, en aquellos ámbitos que no estén cubiertos por la parte de publicidad activa, para lo cual tenemos a su disposición una solicitud de acceso. Pinche aquí para más información.

Para la tramitación de sugerencias, quejas y reclamaciones que los usuarios de la Orquesta Sinfónica de Tenerife, y en general de los servicios que presta el Patronato Insular de Música, deseen formular requiere la presentación de esta solicitud por cualquiera de las vías previstas en la misma. Estadística de quejas y reclamaciones.

Fecha última actualización: 01/04/2025

Subscribe to our newsletter